Social Return On Investment (SROI)
Social Return On Investment er en metode til at skabe arbejdspladser for folk, som er meget langt fra arbejdsmarkedet. Denne metode sikrer, at folk med en funktionsnedsættelse stadig kan komme i arbejde.
Vores kollega Wim har pådraget sig en hjerneskade, hvilket har medført en varig fysisk skade. På trods af det har han stadig rumlig indsigt og kan lave tekniske tegninger med én arm. Vi har sammen set på muligheder for arbejde, som Wim kan udføre. Vores tegneprogram er “forprogrammeret”, og derfor kan han tegne uden at have kendskab til konstruktion. Wims kollegaer tjekker hans arbejde og vejleder ham. Arbejdstiden må ikke være for lang for Wim. Men nu har han arbejdet på deltid hos Bosch Beton i 10 år og han er fuldt integreret i teamet.
Målgrupper, vi er sponsor for
Vores medmennesker må regne med støtte fra Bosch Beton. Det gør vi ikke for at profitere eller for at få noget ud af det selv. Tænk på sponsorering af kundedage, Geitendag (gededagen), reception af arbejdsgrupper m.m. Men også på (lokale og regionale) events som Trekkertrek, Megapull Stroe truck & tractor pulling, Glow in the dark-turen i juletiden eller truckfestivalen i Kootwijkerbroek.
Støtte til velgørende formål
Vores sociale ansvar handler også om at støtte velgørende formål. F.eks. Pink Ribbon, Kinderhospice Barneveld, vores transportører, der kører nødhjælp til Ukraine, eller vores egen kollega, der cykler mange kilometer for at samle ind til forskning i Duchennes muskeldystrofi. Det kan vi hos Bosch Beton kun have enorm respekt for og bakke op om.
Aktiviteter som vært
Vi viser vores samfundsansvar ved at støtte (lokale) tiltag, der passer til og er i overensstemmelse med vores virksomhed, vores kerneværdier og samfundsmæssig forsvarlig erhvervsvirksomhed. For os er det ulejligheden værd at give offentligheden adgang til vores fabriksområde og vi håber, at vi på denne måde kan bidrage til andres velgørenhedsarbejde.